Klantcase

Welkoop

Welkoop is toonaangevend in tuin, dier en buitenleven. Het bedrijf onderscheidt zich door hoge kwaliteit en een sterke betrokkenheid bij klanten. Welkoop blinkt uit in het bieden van kundig advies, een praktisch aanbod, handige services en volop inspiratie voor in en om het huis en de natuur. Het streven naar klanttevredenheid en een geweldige groene leefomgeving maakt Welkoop een vertrouwde naam, die staat voor zorg en kwaliteit voor huis, tuin en dier.

Uitdaging

Met een database van meer dan 600.000 klanten en een schat aan transactiedata beschikt Welkoop over een enorme massa klantgegevens. Daarmee staat de tuin- en dierenspeciaalzaak voor een grote uitdaging. Want hoe maximaliseer je de waarde van je database zo effectief en persoonlijk mogelijk? Tegelijkertijd zocht de landelijke specialist naar een oplossing voor het optimaliseren van klantenbeheer en het verbeteren van interne processen.

Oplossingen

Salesforce Marketing Cloud

Voor het optimaliseren van e-mailmarketing werkt Welkoop met het Marketing Cloud-platform van Salesforce. Qiri’s integratie met Salesforce zorgt voor een gestroomlijnde communicatie en personalisatie op klantniveau. Dit leidt tot een verhoogde open- en clickratio.

 

Channable

Ook voor feed management, automatisering van advertenties en het vergroten van de online zichtbaarheid heeft Welkoop een tool omarmd: Channable. Hiermee worden productfeeds beheerd en geoptimaliseerd. Zo kan Welkoop relevante productinformatie eenvoudig koppelen aan klantaanbevelingen.

 

CMS & ERP

De directe integratie van Qiri met het Content Management Systeem (CMS) en de Enterprise Resource Planning (ERP) van Welkoop maakt het real-time beheer van data en contentupdates mogelijk. Dit resulteert in actuele en relevante communicatie naar klanten.

 

Kassasysteem

De koppeling met het kassasysteem zorgt ervoor dat aankoopdata direct kan worden gesynchroniseerd met Qiri. Dit biedt Welkoop een 360-graden beeld van klanten en ondersteunt bij het beter kunnen begrijpen van het aankoopgedrag van klanten.

 
 

Resultaten

De integratie van Qiri met bestaande en nieuwe technologische systemen resulteerde in een uplift van 12% in omzet, een verbetering van 5 punten in de NPS en aanzienlijke verbeteringen in onze e-mailmarketingmetrics.


+12%

Verhoging van landelijke omzet

+55%

Verhoging van openratio

+225%

Verhoging van clickratio

+5

NPS-verbetering van 5 punten

-80%

80% minder tijd kwijt aan nieuwsbrief

Inzichten

Het platform van Qiri werkt naadloos samen met de bestaande technologische infrastructuur van Welkoop. Qiri helpt Welkoop bij het effectief benutten van data, het optimaliseren van klantrelatiebeheer en het verbeteren van interne processen.

 

Start project

600.000 klanten met een vastgesteld gemiddelde aan herleidbare aankopen per jaar (klantenpas)

Data-analyse

Analyse van data op klantniveau op basis van 13 algoritmes, uitkomsten zijn vastgelegd per klant

Advies

Aanbevelingen voor CRM- en klantkaart toegevoegd in Salesforce en beschikbaar voor communicatie

Koppelingen

Koppelen van aanbeveling aan productdata in Channable (artikel, hoeveelheid, prijs, afbeelding)

Lancering

Verzenden van persoonlijk advies via email en persoonlijk online klantportal op basis van geactiveerd algoritme

Door Qiri te combineren met onze bestaande technologische stack hebben we een synergie gecreëerd die ons in staat stelt om onze klanten op een ongekend niveau te bedienen. Een ware digitale transformatie!”

MANAGER CRM & ONLINE, WELKOOP

Qiri direct uitproberen? Bel direct met Rutger
085 11 400 40

Deze organisaties maken al gebruik van Qiri