VAN BYE-BYE NAAR ‘BONNETJE ERBIJ?’

Verlaten winkelwagens zijn de grootste nachtmerrie van marketeers. Klanten die wel producten selecteren, toevoegen aan het mandje, maar uiteindelijk niet afrekenen. Met Qiri laat je gevulde winkelwagens niet zomaar in het digitale gangpad staan. Een geautomatiseerde, AI-gedreven flow helpt retailers bij het vergroten van sales. Voorkom vergeten winkelmandjes en bindt klanten met het juiste product voor de beste prijs.

gerelateerde producten
Voeg producten toe aan de winkelwagen die een verschil maken

Veel producten worden vaak samen gekocht. Griekse yoghurt en gezonde muesli, aardappels en verse groente, chips en dipsaus: stuk voor stuk herkenbare en logische combinaties. Het algoritme voor gerelateerde producten legt deze - en véél meer - verbanden automatisch. Op basis van betrouwbare parameters koppelt Qiri verkoopgegevens en worden automatisch de sterkste productparen bepaald. Dit advies deel je real-time met klanten. Het ideale een-tweetje, logisch.

alternatieve producten
Een keertje vega, bio of huismerk?

Voor bijna elk product is wel een alternatief te vinden. Is de prijs een dealbreaker? Of zoekt een klant naar een meer verantwoord product? Het algoritme alternatieve producten vergelijkt soortgelijke producten. Is er een voordeliger product verkrijgbaar, zoals een huismerk? Zijn er gezonde alternatieven beschikbaar? Bestaat er een biologische of vega-variant? Qiri geeft consumenten automatisch een overzicht van alle mogelijke en beschikbare productvariaties.

Dit gebeurd er als je jouw klant een persoonlijke reminder stuurt

Ongeveer 70% van de verlaten winkelwagens wordt niet voltooid. Dit biedt ruimschoots kansen om klanten terug te winnen. De verlaten winkelwagen is een waardevolle kans. Deze e-mail wordt automatisch verstuurd nadat een klant zijn of haar winkelwagen heeft verlaten.

Daarnaast mag de kracht van personalisatie niet worden onderschat. Verlaten winkelwagen-e-mails kunnen specifiek verwijzen naar de producten die in de winkelwagen zijn geplaatst. Dit creëert een gevoel van betrokkenheid bij jouw klanten. Bijvoorbeeld: “Ga je vanavond spaghetti maken? Voeg dan ook deze kaas toe.” Het voelt alsof het bedrijf je begrijpt en je persoonlijk aanspreekt.

Bron: https://baymard.com/lists/cart-abandonment-rate


Ontdek Qiri

44%

Van de mensen opent de verlaten winkelwagen mail

12%

Van de mensen klikt door naar de website

30%

Van de mensen die klikken doen een aankoop

Ontdek ook deze toepassingen